Det personliga varumärket blir allt viktigare, och vi måste alla inse att vi alla besitter ett personligt varumärke. Ditt varumärke gör att du blir ihågkommen, tänk t.ex på Melker Andersson, Tilda de Paula. Som dem gör även du avtryck på jobbet, genom sociala medier och framför allt påmänniskor du träffar i verkligheten.
Ett starkt personligt varumärke speglar din identitet
September 30, 2013 at 9:31 AM
Ett starkt personligt varumärke bygger på ett löfte som måste infrias, hela tiden. Det är inget du skaffar dig över en natt, det handlar om ett långsiktigt arbete, social och verbal kompetens. Ditt varumärke måste vara trovärdigt - utgå alltid ifrån det du är bra på! Stort hjärta och engagemang är ett måste för att bygga ett starkt personligt varumärke.
Det måste inte vara komplicerat, så vad bör du tänka på.
Ditt personliga varumärke är ett resultat av en rad olika saker och omständigheter, både medvetna och omedvetna. Identifiera vad som särskiljer dig från andra inom ditt expertområde.
Bestäm dig för hur du vill uppfattas.
Du ska ha en klar och realistisk bild över vem du är, vad du står för och vad du vill uppnå, det kallas personligt ledarskap. Tänk på att allt kommunicerar, både det du gör och inte gör, den du är och det du vill ska stämma överens med det du säger och det du gör. Glöm ej att din framtoning och din varumärkesomgivning ska förstärka ditt varumärke.
Du måste hålla det du lovar och leva som du lär.
Ditt personliga varumärke, eller professionella rykte handlar om vad andra säger om dig når du inte är där. Vet du vad som blir sagt om dig?